dinsdag 14 augustus 2012

Chilly Tuesday

Eerste hele dag in Jimma, eerste keer wakker worden om half 7 door het licht. Ik denk dat ik morgen maar eens op zoek ga naar zo’n grote tropische bladeren, dan kan ik junglegordijnen maken! Chilly dagje vandaag, kheb in de voormiddag eerst rustig ontbeten en dan wa gelezen in de Hunger games op het terras (onder ne gigantische boom). Goei boekske, maar na twee dagen is hij wel al bijna uit, zonde.

 Na het middageten zijn we met een aantal eens gaan rondwandelen in Jimma stad. Twas gezellig, we zijn wat standbeelden en winkeltjes gaan bekijken en zijn daarna een terrasje gaan doen op een dak van een winkel met nog wel een 'mooi' uitzicht.

Kwas wel de tijd een beetje uit het oog verloren, waardoor ik bijna te laat was voor mijn afspraak met Endalkachew. Ik heb dan maar het laatste stuk naar de campus gelopen, maar bergop lopen op 1700m hoogte valt toch ferm tegen blijkbaar :). Kwas uiteindelijk wel relatief op tijd, en we hebben afgesproken dat we morgen al op het veld gaan, wat echt wel snel is in vergelijking met de andere Vlamingen die hier zitten. Hij duidde een wandeltraject aan op mijn kaart dat hij morgen graag wou doen, maar aangezien het over een wandeling van 60km gaat, veronderstel (hoop) ik dat hij het een beetje fout ingeschat heeft. Nuja, we zien wel morgen. Kheb in elk geval al een tros (mini)bananen gekocht als middageten, morgenvroeg ga’k nog eens langs bij de ‘bakker’ (lees: ne kerel dieje brood verkoopt door een klein vensterke:))

Matthias (nen doctoraatsstudent die hier ook op de gang zit) heeft een paar dagen geleden ne bal gekocht, en omdat het vandaag redelijk droog is gebleven (regenseizoen, weet je wel), zijn we in de late namiddag nog een balleke gaan trappen (kwestie van me toch wa voor te bereiden op het nieuwe seizoen bij de KMNS). Het ging ni echt super, aangezien het gras bijna ne meter hoog staat, maar we hebben ons toch geamuseerd! Normaal gingen ze het vorige week afrijden, maarja, this is Africa he :).

’s Avonds zijn we samen iets gaan eten (heel gelijkend op de vorige maaltijden, maar toch net iets anders), ik begin toch al een beetje meer te wennen aan sommige smaken. Kbegin ook al een beetje Amhaars te leren: het zinneke ‘And Gorgis’ komt overeen met ‘veu maa e pinke’. First things first dus, haha. Achteraf zijn we nog ergens een minicafé/-barak binnengewandeld, omdat er daar leuke muziek opstond (op veel plaatsen eigenlijk, is wel plezant). Daar hebben we nog iets gedronken dat op pastice leek, en ook een groen drankje dat veel weg had van tandpasta, voor de volle 3birr per glas (=15 cent). Kunde ni voor sukkelen als ge het mij vraagt, daar gaan we zeker nog eens terug!:)

Nu slapen, want morgen een drukke dag, met hopelijk veel landslides en weinig regen! Fingers crossed:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten